Genom att klicka på "acceptera alla cookies" samtycker du till lagring av cookies på din enhet för att förbättra navigeringen på webbplatsen, analysera webbplatsens användning och bistå i våra marknadsföringsinsatser. Läs mer i våra Integritets- och Cookie policy för mer information.
Kvinna samtalar med en person något som liknar ett laboratorie

Global webbplats med IR-sidor

År:

2022

Klient:

CellaVision

Roll:

Design

Utveckling

Strategi

Besök webbplatsen

CellaVision är världsledande leverantör av digitala lösningar för blodmikroskopi. Deras koncept för automatiserade arbetsflöden revolutionerar insamling och analys av blodprover världen över. Med sin nya webbplats vill CellaVision stärka sitt varumärke och ta en självklar position som kunskapsledande inom sitt område. Odd Hill fick i uppdrag att bygga den.

Bakgrund

CellaVisions webbplats är deras viktigaste externa kanal för att kommunicera och stärka varumärket. Den är också central för att bolaget ska kunna nå sin stora vision – att digitalisera all manuell mikroskopering världen över. Analog mikroskopering är fortfarande den största konkurrenten till CellaVisions digitala lösningar.

Den gamla plattformen upplevdes som svårhanterlig och fyllde inte de behov som finns för att nå målen. Det gjordes en förstudie som tydligt pekade mot omtag och ny leverantör. Odd Hill valdes ut i ett anbudsförfarande med flera andra aktörer inblandade.

Tydlig och tilltalande design med premium-känsla

CellaVisions nya webbplats ska kännas mer premium för användarna, samtidigt som den inte får dra för mycket åt det kalla och kliniska. Fokus har legat på att skapa en tydlig och välbalanserad design som gör det lätt för CellaVisions målgrupper att navigera och hitta på sajten. En viktig del av uppdraget bestod i att ge den visuella brandingen en rejäl översyn och ett “digitalt” lyft. Den befintliga brand-manualen var inte anpassad för webb och behövde kompletteras och moderniseras. Ett viktigt arbete för att skapa förutsättningar för designarbetet.

Redaktörsgränssnittet är ett jättelyft för oss. Det är intuitivt, lätthanterligt, flexibelt och sparar massor av tid.

Användarvänlighet i fokus

CellaVision har många målgrupper – interna användare, kunder, distributörer, studenter och olika stakeholders. Ett användarvänligt och lättnavigerat gränssnitt hjälper dem alla att snabbt hitta det de söker. Vare sig det handlar om att anmäla sig till en kurs, hitta en kontaktpunkt, IR-information eller nedladdningsbara dokument. Med en ny förbättrad sidstruktur och tydliga ingångar är det enkelt att navigera sig runt på den nya webbplatsen. Inte minst för mobila användare.

Bra UX även för interna användare

Även gränssnittet som CellaVisions interna användare loggar in i är användarvänligt och lättarbetat. Det finns också ett tydligt modultänk där redaktören kan lägga till olika sektioner på en sida. Modulerna kan sedan enkelt flyttas runt med drag’n drop. Det ger redaktören stor flexibilitet att skapa nya landningssidor.

Integration mot lärplattformen Docebo

En spännande del av CellaVisions nya webbplats är den sömlösa integrationen mot Docebo. När man loggar in på webbplatsen loggar man även in i Docebo och får tillgång till material som är unikt för ens användarroll – anställd, end user, utbildare eller distributör.

IR-sidor med integration mot Modular finance

Den nya IR-sektionen lanserades som ett första steg under våren 2022. Den är integrerad mot Modular Finance och deras verktyg för hantering av pressmeddelanden och IR-relaterat innehåll.

Cellavisions IR-sidor

Highlights

  • Komplettering och modernisering av CellaVisions visuella brand
  • Lättnavigerat gränssnitt och förbättrad sidstruktur
  • Användarvänligt redaktörsgränssnitt i backend
  • Användarroller med olika rättigheter för interna och externa användare (kunder, distributörer, utbildare).
  • IR-sidor med integration till Modular Finance
  • Integration mot LMS:et Docebo.

Kontakta oss

Hör gärna av dig till mig

Ana J Glisic
Projektledare
Tack så mycket!

Vi har mottagit ditt meddelande och uppskattar att du tog dig tid att kontakta oss.

Om du har ytterligare frågor eller behöver omedelbar hjälp, är du välkommen att kontakta oss direkt på +46 768 58 22 10.
Vi ser fram emot att höra från dig snart!
Oops! Något gick fel. Försök gärna igen eller kontakta oss på +46 768 58 22 10. Tack!