Genom att klicka på "acceptera alla cookies" samtycker du till lagring av cookies på din enhet för att förbättra navigeringen på webbplatsen, analysera webbplatsens användning och bistå i våra marknadsföringsinsatser. Läs mer i våra Integritets- och Cookie policy för mer information.

UX-Audit e-handel

Trimma e-handeln med vår UX-granskning

Låt Odd Hill granska er e-handel. Vi ger er konkreta och tydliga lösningsförslag för ökad konvertering, färre avbrutna köp och boost i försäljningen.

skärm inspekteras med förstoringsglas

Odd Hills UX-granskning betalar sig snabbt

Hur kunderna upplever e-handelssidan påverkar starkt hur väl den konverterar. Ofta kan det vara väldigt enkla UX-problem som gör att man inte “kommer i mål” – saker som är lätta att åtgärda. Med Odd Hills UX-granskning kan ni röja bort hinder och problem i köpflödet, trimma checkouten och på så sätt öka försäljningen.

Därför ska du göra en UX-granskning på din e-handel

Förbättrad användarupplevelse

En UX-granskning hjälper dig att identifiera och åtgärda problem i köpflödet. En studie från Forrester Research visar att varje krona investerad i användarupplevelse kan ge upp till 100 kronor i avkastning.

Ökad konvertering

Optimerad användarupplevelse ger ökad konvertering. Enligt en undersökning från Adobe upplever företag med välutvecklade användarupplevelser en konverteringsgrad som är 400% högre än hos företag som inte fokuserar på detta område.

Färre avbrutna köp

En bättre användarupplevelse ger färre övergivna kundvagnar. Enligt en studie från Google ökar sannolikheten för att användare stannar på en webbplats med en bra användarupplevelse med 30%.

Nöjda kunder drar in fler kunder

En UX-granskning hjälper dig att förstå vad användarna tycker om din produkt och vad de inte gillar. Enligt en undersökning från Nielsen Norman Group är nöjda användare mer benägna att rekommendera din produkt till andra, vilket drar till sig fler kunder.

Boost i försäljningen

Alla ovanstående fördelar av en bättre användarupplevelse kan leda till högre intäkter. Enligt en rapport från Forrester Research kan företag som fokuserar på användarupplevelsen öka sina intäkter med upp till 150%.

Med Odd Hills UX-granskning får du:

Noggrann genomgång av köpflödet

Identifiering av flaskhalsar och hinder

Tydliga och konkreta lösningsförslag som ökar försäljningen

Prioritering utifrån hur lätta förslagen är att genomföra och hur mycket de ger

Analys med motiveringar av Odd Hills UX-designers

Rapport och presentation i ett videomöte.

Odd Hills UX-specialister Emil Seres & Ola Frick

Så går Odd Hills UX-granskning till:

Granskning

Vi granskar köpflödet eller annan specifik del av e-handeln vi kommit överens om. Huvudfokus ligger på att identifiera hinder, flaskhalsar eller annat som försvårar det för användaren, eller gör att köpet avbryts. Tanken är att kundens resa ska kännas intuitiv och sömlös.

Analys

Vi bearbetar data, analyserar våra fynd och tar fram lösningsförslag till de problem vi hittar. Vi bedömer och prioritererar förslagen utifrån hur lätta de är att genomföra i förhållande till hur mycket de ger. Hittar vi några lågt hängande frukter, saker som är enkla fixa, tar vi upp dem först.

Rapport

Allt sammanställs sedan i en rapport med tydliga och konkreta förslag på hur konverteringen kan ökas. Vår UX-designer går igenom rapporten tillsammans med er vid ett digitalt möte.

Kontakta oss

Jag berättar gärna mer

Bild på Anders Widell
Anders Widell
Marknadschef
Tack så mycket!

Vi har mottagit ditt meddelande och uppskattar att du tog dig tid att kontakta oss.

Om du har ytterligare frågor eller behöver omedelbar hjälp, är du välkommen att kontakta oss direkt på +46 768 58 22 10.
Vi ser fram emot att höra från dig snart!
Oops! Något gick fel. Försök gärna igen eller kontakta oss på +46 768 58 22 10. Tack!