UX-Audit e-handel
Låt Odd Hill granska er e-handel. Vi ger er konkreta och tydliga lösningsförslag för ökad konvertering, färre avbrutna köp och boost i försäljningen.
Hur kunderna upplever e-handelssidan påverkar starkt hur väl den konverterar. Ofta kan det vara väldigt enkla UX-problem som gör att man inte “kommer i mål” – saker som är lätta att åtgärda. Med Odd Hills UX-granskning kan ni röja bort hinder och problem i köpflödet, trimma checkouten och på så sätt öka försäljningen.
En UX-granskning hjälper dig att identifiera och åtgärda problem i köpflödet. En studie från Forrester Research visar att varje krona investerad i användarupplevelse kan ge upp till 100 kronor i avkastning.
Optimerad användarupplevelse ger ökad konvertering. Enligt en undersökning från Adobe upplever företag med välutvecklade användarupplevelser en konverteringsgrad som är 400% högre än hos företag som inte fokuserar på detta område.
En bättre användarupplevelse ger färre övergivna kundvagnar. Enligt en studie från Google ökar sannolikheten för att användare stannar på en webbplats med en bra användarupplevelse med 30%.
En UX-granskning hjälper dig att förstå vad användarna tycker om din produkt och vad de inte gillar. Enligt en undersökning från Nielsen Norman Group är nöjda användare mer benägna att rekommendera din produkt till andra, vilket drar till sig fler kunder.
Alla ovanstående fördelar av en bättre användarupplevelse kan leda till högre intäkter. Enligt en rapport från Forrester Research kan företag som fokuserar på användarupplevelsen öka sina intäkter med upp till 150%.
Noggrann genomgång av köpflödet
Identifiering av flaskhalsar och hinder
Tydliga och konkreta lösningsförslag som ökar försäljningen
Prioritering utifrån hur lätta förslagen är att genomföra och hur mycket de ger
Analys med motiveringar av Odd Hills UX-designers
Rapport och presentation i ett videomöte.
Vi granskar köpflödet eller annan specifik del av e-handeln vi kommit överens om. Huvudfokus ligger på att identifiera hinder, flaskhalsar eller annat som försvårar det för användaren, eller gör att köpet avbryts. Tanken är att kundens resa ska kännas intuitiv och sömlös.
Vi bearbetar data, analyserar våra fynd och tar fram lösningsförslag till de problem vi hittar. Vi bedömer och prioritererar förslagen utifrån hur lätta de är att genomföra i förhållande till hur mycket de ger. Hittar vi några lågt hängande frukter, saker som är enkla fixa, tar vi upp dem först.
Allt sammanställs sedan i en rapport med tydliga och konkreta förslag på hur konverteringen kan ökas. Vår UX-designer går igenom rapporten tillsammans med er vid ett digitalt möte.